-_LuRVeNdeR TeaRs _-

UiTM KuaLa PiLaH . . . !

Alhamdullilah sebab kami semua selamat sampai di UiTM kampus Negeri Sembilan or lebih specific Kuala Pilah, n selamat pulang ke Kuantan semalam . aku terpilih pegi kampus nie pasal name aku naik kat HEA n HEP kate penganjur 2 . aku nie lemau sangat kowt kat UiTM 2 pasal kene pegi dengar banyak "ceramah n motivasi" (eeuuuwhhh) . Tapi pa pe pun aku sangat lah gembire sebab terpilih pergi kampus UiTM lain dan jelajah kmpus orang . Dari Kuantan nak ke ke kampus UiTM Kuala Pilah nie dalam 5 jam gi tu lah .
Ape aku nak citer kat sini adelah , pasal UiTM Kuala Pilah nie . Kampus nie sebenarnye baru lagi , dan sangat besarrrrr ( setakat nie, kampus nie je lah bagi aku yang besar dan penah aku masok) . Even aku tau kampus UiTM kat Dungun dgn kat Shah Alam lagi lahhhh besarrrrr tapi takat nie , kampus yang kt KP nie jelah yang  besarrr yang penah aku masok . Yang lain2 yang besar 2 , one fine day ! Insyaallah , , ,
Memang cantik dan best lah tempat dia sebab x macam kat Kampus Kuantan . Masuk2 je ade pintu gerbang ala2 minangkabau (kate negori!) n sebelum jumpe pintu masuk , lampu2 jalan kat tepi jalan 2 dah ade lambang UiTM , "SMART LAH ! " then signbord dia 500KM lagi da nampak dah , kat Kuantan nie ? lagi seinci nak masuk baru ade signboard kowt (huhuhu) .
then , nak pegi kelas dia , jangan x tau , naik "lif" 2 ! "TERBAIK" !
nie pintu time nak masuk kampus
nie rumah dia , best sangat ! nie Seri Pilah 3 , tempat aku dan kawan2 aku yang lain ditempatkan untuk menginap


nie bilik dia , nie baru lagi , meja study kat situ , bilik memang selesa habisss ! memang selesa habisss ! ade ruang tamu n 1 umah 8 orang je , sebenarnye 6 tapi ade tambah 2 orang kat ruang tamu (nie agak kesian)

nie dewan kuliah dia , besar n lebih kepada event yang besar2 , sejuk sangat yang dalam dia bertingkat , x macam kelas biase2 . memang "HEAVEN" !

siap ade tempat berrrsukannnn ! ni utk bola keranjang , lagi dua 2 court ape aku kurang pasti pulak






haaaa yang nie aku paling suke ! kantin diorang "2 TINGKAT" ! ! ! memang "HEAVEN+PARADISE" lahhh !
Hope aku dapat masuk u yang kampus life dia macam nie satu ary nanti ! AMIIN . . . 

2 comments:

  1. salam.. hype.. sory ganggu.. i was selected to study at this kampus - Diploma Teknologi Makanan.. should i go to this campus??? can you give me some advice... pleaseee... =)

    ReplyDelete
  2. Syarfa , sorry late replying you . . .
    btw , UiTM is the BESTEST UNIVERSITY for me , masok la if the course u minat n rase bagus 4 ur future . . . ^ ^

    ReplyDelete